Dvoumístné revoluční kabiny SkyTran budou jako první v Tel Avivu

V izraelské metropoli, v Tel Avivu, se již brzo začnou pohánět malé kovové kabiny, připomínající tvarově "vajíčko". Tel Aviv by měl být prvním městem, ve kterém by měla být zahájena veřejná hromadná doprava s technologiemi, které využívají magnetické levitace. Cestující by tedy místo taxi služeb, automobilů, či metra mohli využívat tyto dvoumístné kabiny. Tato malá "vajíčka" však nebudou jezdit po klasické silnici, ale budou umístěny na dráze, která bude postavena na vysokých sloupech a povede nad městem. S výstavbou se zatím pouze počítá v těsné blízkosti silnic. Tyto revoluční kabiny vynalezla kalifornská firma SkyTran, která mimo jiné spolupracuje s americkou vesmírnou agenturou NASA. 
První prototypy SkyTran jsou již na světě

Konkurence hlavně pro silnice

Kovové kabiny, hlavně kvůli nižší kapacitě nebudou moci konkurovat třeba metru, které pojme mnohem více lidí. Pokud ale město trpí častými zácpami, tak tyto kabiny dokáží ušetřit spoustu času. Bude to tedy taková alternativa k automobilové dopravě - konkurence hlavně pro taxi. Kabina SkyTran bude zavěšena na pevné kovové dráze, která bude několik metrů nad zemí. Kabinky by neměly mít žádný časový řád, jako autobusy a metro v západních zemích mají, ale měly by fungovat spíše jako taxi. Cestující, který bude těchto služeb využívat, si tedy svojí kabinku "zavolá". Systém SkyTran bude poháněn silnými elektromagnety a po dráze se bude moci pohybovat rychlostí až 240 km/h! Kvůli bezpečnosti se bude, hlavně tedy v začátcích, kabina pohybovat rychlostí do 100 km/h. Kromě Tel Avivu, má o tento projekt zájem i několik dalších velkých měst. Jedná se hlavně o města, které sužují časté dopravní zácpy a jsou na tom ekonomicky dobře.
Vizualizace SkyTratu v reálném prostředí

SkyTran do roku 2017

Stavět by se už mohlo začít v roce 2014, nejpozději 2015. Jako první bude dráha nainstalována mezi Tel Avivským nádražím, univerzitou a technologickým parkem Kirjat Atidim. Trasa bude dlouhá 6,5 kilometru a stavět by se měla přibližně rok a šest měsíců. Celkové náklady na tuto dráhu by neměly překročit 50 miliard USD. Cena za jednu jízdu by měla být někde "mezi" cenou za jízdu v autobuse a jízdou v taxi. Kromě Tel Avivu, by tato technologie měla být v příštích letech využita např. v dalším izraelském městě Netaji, v norském Stavangeru nebo i v některých amerických městech. Jestli má tato technologie budoucnost a uchytí se v globálním měřítku, to se dozvíme až za pár let.

0 Komentářů: