Bullittův případ, Steve McQueen a Ford Mustang 390 G.T.

Pokud patříte mezi fanoušky Steva McQueena, určitě jste viděli film s názvem Bullittův případ. Pokud ne a jste automobilovými nadšenci, určitě by jste si ho měli pustit - hned. Pokud jste film již viděli, určitě víte, kterou scénu myslím. Ano jedná se snad o nejslavnější automobilovou honičku v historii filmu.
Steve McQueen a Ford Mustang

"Jediné co je při jízdě slyšet jsou zvuky silných benzínových motorů "

Film Bullittův případ (v originále Bullitt) se odehrává v San Franciscu, které je postaveno na kopci a jak někteří jistě vědí, při honičce se jede z kopce. Steve McQueen trval na co největší autentičnosti a přál si aby při honičce nehrála žádná hudba. Jediné co je tedy při jízdě slyšet jsou zvuky silných benzínových motorů z těch nejlepších aut té doby. A co víc, tato automobilová honička se obešla bez kaskadérů a při rychlosti, která dosahovala ve městě až 170 km/h seděl ve vozidle skutečně Steve McQueen. Steve McQueen (Bullitt) řídí automobil Ford Mustang 390 G.T. (1967) a jeho protivník (Phill) uniká ve vozidle Dodge Charger 440. Jedná se o nejdelší automobilovou honičku v celé filmové historii. Při natáčení bylo zničeno několik kamer, které v plné rychlosti sestřelil unikající Dodge Charger. Tato legendární honička byla zvolena jako nejlepší automobilová honička všech dob časopisem Premiere. Pokud jste ji ještě neviděli nebo si ji chcete jen připomenou, tak můžete v následujícím videu (akce začíná v 2:07, nejlepší část od 3:21).


12 komentářů:

  1. O filmu slyším poprvé ale mám rád staré filmy a tak si jej v co nejbližší době pustím, jakmile jej seženu. Díky za tip. :-)

    OdpovědětVymazat
  2. Jasně, tak to je klasika! :) Tenhle film ve mě probudil už jako v malém klukovi vášeň pro auta a cokoliv, co smrdí benzínem nebo naftou. Teď co dva roky kupuji nové auto, přemýšlím, že bych pořídil i nějaký raritní kousek, ale nevím, jak se u toho řeší kupní smlouva na automobil, jestli je to stejné nebo ne. A nerad bych se spálil, to asi všichni chápete. :)

    OdpovědětVymazat
  3. Jste frajeři. Já si nedovedu poradit ani s tím, jaké originální díly Škoda mám pro manžela objednat. Rozbil se nám totiž filtr pevných částic a já jsem z toho celá nesvá. Jsem docela velký zelenáč, a tak nechci, aby to všechno zahubilo naši planetu. Manžel to prý rozbil záměrně, hlupáček jeden můj.

    OdpovědětVymazat
  4. Krásné auto. Hlavně Teda McQueen. Ten film si pamatuji, legendární. Myslím, že se mu jen tak někdo nevyrovná. Takovéhle filmy se už vůbec netočí. Co se týče aut, tak na to jsem úplně levá. I Když jsem si nedávno koupila autorádio tak jsem nebyla schopná ho prostě přidělat, jsem opravdu nemožná.

    OdpovědětVymazat
  5. Co se tak dívám do různých moderních auto fór, tak všude vidím ty posměšky na nejnovější vozy. Klasika, se kterou se setkal snad každý, je bezpochyby výrok: “Fordem tam a vlakem zpátky. Škoda jen, že ti lidé nikdy nejeli pořádným starým Fordem, který by je na holičkách nenechal.

    OdpovědětVymazat
  6. Já si třeba myslím, že takováto stará auta prostě mají své kouzlo. Ne, že bych nebyl fanouškem moderních technologií, ale přijde mi, že v nových autech už jich je prostě zbytečně moc. Sám jsem si před pár měsíci koupil auto z Německa a hned jsem narazil na problém. Palubní počítač byl nastavený na němčinu a já těm možnostem absolutně nerozuměl, protože německy neumím ani slovo. Naštěstí se tam nakonec povedlo nahrát překlad do češtiny, takže teď už autu rozumím.

    OdpovědětVymazat
  7. Moc pěkný článek a autu snad ani nemluvím :-). Prostě taková stará klasika, která má své kouzlo a nikdy se neomrzí. Sháním teď nové auto a ještě moc nevím, do čeho půjdu. Zatím jezdím svým starým, na které nedám dopustit. Jen už pomalu dosluhuje no. Není to tak dávno, co jsem tam musel kupovat i nové autorádio.

    OdpovědětVymazat
  8. Moc pěkné téma a koníček. To ale také určitě sežere hodně peněz, nemám pravdu? Kdybyste raději chtěli své peníze zhodnotit, tak se nabízí kryptoměnová směnárna působící v ČR a s českou podporou. Slyšela jsem už o mnoha příbězích lidí, kteří na kryptu vydělali.

    OdpovědětVymazat
  9. Já jsem třeba velký fanoušek starých amerických aut. Kdybych měl opravdu hodně peněz, tak bych si celkem rád i nějaké koupil. Na to ale člověk opravdu potřebuje být majetný. Jeden faktor je ta vysoká spotřeba. Ta je u takových aut často šílená. No a pak servis. Míst, kde by se na taková auta daly sehnat náhradní díly je opravdu velice málo.

    OdpovědětVymazat
  10. Bavila jsem se s kamarádkami o tom jaké auto mají ony doma a co jejich muž chce pořídit. Dozvěděla jsem se třeba to, že jeden frajer sehnal přes P2P půjčky jakožto investor peníze a budou si teď kupovat Audi S4 line. To jsou vozidla třeba za 1,-2 milionu, slušné.

    OdpovědětVymazat
  11. My jsme brali vždy náhradní díly a autodíly od super-parts a nemůžeme si vůbec na tu kvalitu a rychlost dodání stěžovat. Opravdu se jedná o profíky kteří dělají svou práci přesně tak, jak byste to od nich očekávali. Musím uznat že nakupovat u nich mě baví.

    OdpovědětVymazat
  12. Určitě je fajn si zvážit obě varianty jestli je skutečně potřeba platit havarijko v pozdějším stádiu života. Já třeba určitě nechci přijít o některé kusy, ale je fajn si říct, že pokud mám peníze na opravu, tak si nic platit nebudu, ani kdybych musela.

    OdpovědětVymazat