Vše o automobilovém závodu Škoda Kvasiny + galerie ze dne otevřených dveří 2012

Automobilový závod Škoda Auto Kvasiny je třetím a také nejmladším závodem v české republice. Závod byl postaven na začátku 30. let 20. století a prvním vyráběným dílem (ano dílem, ze začátku se zde montovaly pouze karoserie) byla karoserie pro automobil Jawa 700. Bylo to začátkem roku 1934. Po druhé světové válce se továrna sloučila s mladoboleslavskou automobilkou Škoda a začaly se zde vyrábět menší malosériové vozy, později i větší užitkové automobily. 


První modely Škoda

Mezi "větší užitkové automobily" už můžeme zařadit první poválečnou Škodu Superb, nebo krásný kabriolet z 60. let Škodu Felicii Cabrio. V polovině 60. let se zde začala vyrábět Škoda 1000 BMX, od 70. let se zde vyrábělo kupé Škoda 110R a od let 80. Škoda Rapid. Od 90. let až do začátku 21. století se zde vyráběl také oblíbený Pick-up, který vycházel z modelu Felicia. Dnes se zde vyrábí Škoda Superb, Škoda Superb Combi a malé SUV Škoda Yeti. V automobilovém závodě v Kvasinách pracuje přes 3000 zaměstnanců a vyrobí se zde pře 140 000 automobilů za rok. Továrna se neustále zvětšuje, a brzy by zde mohlo pracovat přes 8000 lidí. Vyrobit by se zde mělo přes 200 000 vozů ročně. Spekuluje se, že rozšíření továrny bude souviset s výrobou nového modelu Škoda Snowman, o kterém jsme psali zde.
Montování Škody Yeti v Kvasinách

Den otevřených dvěří 2012

Dne 6. října 2012 se v závodě Škoda Auto Kvasiny konal den otevřených dveří, který navštívilo kolem 25 000 návštěvníků. Nejvíce návštěvníky podle předpokladu zaujala výrobní část, kde návštěvníci mohli vidět výrobu Škody Superb nebo Yeti, zahlédli jsme ale i jednoho zatoulaného Roomstera. V automobilovém závodě v Kvasinách se v současné době za den vyrobí přes 650 automobilů - pracuje se na tři směny. V Kvasinách se Den otevřených dveří konal po dlouhých šesti letech, minulý rok však byl otevřen automobilový závod v Mladé Boleslavi, k příležitosti 20. výročí spolupráce s automobilkou Volkswagen. V roce 2009 se konal Den otevřených dvěří ve Vrchlabí, kde se slavilo 100 let od založení mladoboleslavské automobilky.

Galerie ze Dne otevřených dveří

Get Adobe Flash player
   (Galerie zatím v Beta verzi, omluvte případné nedostatky)

13 komentářů:

  1. Velice zejímavý článek, díky za něj :-) Já jsem si sice teď musel pořídit dodávku, protože mě čeká velké stěhování, kupoval jsem ji od https://www.truck1-cz.com/dodavky , ale někdy v budoucnu rozhodně zapřemýšlím nad pořízením nějakého osobáku od mladoboleslavské automobilky ;-)

    OdpovědětVymazat
  2. Taky jsem tam tenkrát byl a docela jsem žasnul, jak jsou Kvasiny vybavené. Mám srovnání i s Hyundaí v Nošovicích, kde jsem se byl podívat a překvapilo mě, jak Škodovka Hyundai dohnala v tom technickém zázemí. Už jen ty šroubové kompresory, kterými řeší pohon pneumatického nářadí. Prostě pecka. :)

    OdpovědětVymazat
  3. Musím říct, že je docela zajímavé nahlédnout do závodu, kde s dost velkou pravděpodobností vznikalo i moje auto. Díky mockrát. Když už jsme u těch Škodovek, mám Yetiho a potřeboval bych na něj nějaký nosič kol. Nemáte náhodou někdo nějaký tip na konkrétní značku/typ? Díky mockrát.

    OdpovědětVymazat
  4. Děkuji moc za tento náhled do historie závodu v Kvasinách. Můj chlap tam dělal několik let a říká mi, že by si už originální díly Škoda přímo z Kvasin nepořídil. Že ti Poláci, kteří jsou na linkách, jsou hrozně nezodpovědní. Prý nebylo nenormální, aby odjelo auto z linky a mělo třeba povolené zadní levé kolo. Že žádná diagnostika na konci neprobíhá.

    OdpovědětVymazat
  5. Čaute automobiloví nadšenci, jak se v té dnešní nelehké době máte? Já jsem teď ve špatné situaci a tak hledám co se dá. Zejména teda práci, ale docela mě potěšila výkupní cena u některých dodávek. Bavím se o výkup nákladních vozidel, který se dá na webu jaký posílám vyřídit do jedné hodiny (a to s předjednáním online).

    OdpovědětVymazat
  6. Některé ty kusy, které si Škodovka nechává na sebe ušít, jsou opravdu bezradné. Ty elektromobily, které v Čechách vyrábí nejsou vůbec konkurence schopné. Hlavně že je všechno simply clever. Podívejte se na tu čistotu u amerických elektroaut. Jestli se vám do Ameriky nechce kvůli tomu jet, tak třeba v Praze existuje půjčovna tesla, která vám půjčí auto na celý den.

    OdpovědětVymazat
  7. Můj manžel pracoval dlouhá léta ve Škodovce, protože tuhle práci měl moc rád. Celý svůj život se věnoval autům jak ve volném čase, tak i v tom pracovním. V důchodě si někdy přivydělával jako řidič dodávky a pomáhal lidem se stěhováním atd. Pokud byla potřeba větší dodávka tak pomohla půjčovna dodávek.

    OdpovědětVymazat
  8. Tak tam to jede jako blázen ve Kvasinách. Jsme tam byli se školou na exkurzi, tak to asi vím, ne? Ale ta jejich autokosmetika, kterou jsem tatíkovi koupila jako suvenýr přímo od značky Škoda, ta teda stojí za prd. To mají lepší autokosmetiku a různé další přípravky třeba tady.

    OdpovědětVymazat
  9. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
  10. Ve Škodovce pracoval nějaký čas můj bratr a opravdu si nemohl stěžovat. Není to sice jednoduchá práce, ale na druhou stranu si vydělal slušné peníze. Po čase však přešel na vlastní podnikání a zaměřil se na detailing. Teď má tři zaměstnance, díky čemuž nemusí tolik pracovat a firma mu šlape jako hodinky.

    OdpovědětVymazat
  11. Když vidím jak se vyrábí v dnešní době ta auta tak si říkám že vyrobit některé součástky musí být stejně náročné pro výrobce motorových vozidel jako pro někoho kdo produkuje pouze gravel kola. Přece jenom ty dodávky jsou omezené a jakmile jednou nemáte komponenty tak jste teda pěkně nahraní..

    OdpovědětVymazat
  12. Super článek. Já osobně jsem pyšná na svou Octavii. Super jezdí a stále je jak nová, jelikož na ní používám nano vosk na auto z internetových stránek https://nasucho.cz/kategorie/namokro/tekuty-nano-vosk-auto/. Krásně vyčistí a vyleští každý kousek auta, ať už exteriér tak i interiér. Nedokážu si představit, že bych se o svůj automobil pravidelně nestarala.

    OdpovědětVymazat