Nezapomeňte si vyměnit staré řidičské průkazy!

Pokud stále vlastníte řidičský průkaz vyrobený v rozmezí od 1. 1. 2001 až do 30. 4. 2004 pozor! Svůj řidičský průkaz by jste si měli vyměnit za nový nejpozději do konce roku. Výměna probíhá bezplatně a řidičský průkaz vám vymění na vašem magistrátu města, či jiném obecním úřadu. Zatím je stále v oběhu přes půl milionu starých řidičských průkazů. Každý měsíc si o nový řidičský průkaz zažádá zhruba 40.000 lidí, i to je ale málo. Tímto tempem by na konci roku mělo starý řidičák zhruba 300.000 řidičů. Jak je ale u hodně lidí zvykem, tak výměnu nechají až na poslední chvíli.
Nejpozději si řidičský průkaz musíte vyměnit do 31. 12. 2013
Starý řidičský průkaz se od 1. 1. 2014 stává neplatným a řidiči hrozí pokuta v řádu pár tisíc. Pokud o výměnu požádáte, vaší žádosti by mělo být vyhověno do 20 kalendářních dnů. Nyní je čekací doba nižší 10 - 17 dní, pokud ale na konci bude o nové řidičské průkazy velký zájem, čekací doba se může prodloužit. Výměna je zatím zdarma, poplatek 50 Kč se bude hradit až od 1. 1 . 2014. Pokud na nový řidičský průkaz budete spěchat, za 500 Kč vám bude vystaven do pěti kalendářních dní. Jestli stále máte starý řidičský průkaz, neotálejte a v nejbližších dnech si jděte podat žádost o výměnu, 1. ledna už bude pozdě.

10 komentářů:

  1. Samozřejmě na výměnu "řidičáku" nezapomeňte. Doporučuji o kontrolu povinného ručení http://www.klikpojisteni.cz/povinne-ruceni/

    OdpovědětVymazat
  2. Pánové, v čem nosíte řidičský průkaz? Máte klasickou peněženku, či používáte ty ,,e-doklady" nebo jak se tomu říká, že to máte nahráno v mobilu? Myslíte, že by mi tato pánská peněženka splnila účel? Drobných u sebe mívám trochu, jednu kartu a 2 doklady. To by mohlo stačit ne? :) Díky

    OdpovědětVymazat
  3. V tomhle případě jsem fakt rád za datovou schránku, která mě na expirace dokladů pravidelně upozorňuje. Vyplatí se to, i když jsem si s ní taky užil svoje. Celkově se těším, až proběhne digitalizace úřadů kompletně a napojení na internet věcí, jak to dělá třeba Jablotron. To bude pak paráda nejen pro klienty, ale i pro samotné úředníky. ;-)

    OdpovědětVymazat
  4. Mně přijde, že tohle je snad každoroční téma. Všichni řeší řidičáky na poslední chvíli. Přitom když se podíváte na weby úřadů, tak zjistíte, že ty informace tam jsou. Jen nejsou vidět, protože kolikrát do roka chodíte na stránky úřadu? Optimalizace pro vyhledávače holt státní sféře nic neříká, tak se pak nemůžou divit, že na to lidi zapomenou.

    OdpovědětVymazat
  5. Každý rok jezdíme s partou kamarádu na dovolenou a já mám vždy hlavní funkci, protože jsem řidič. Bohužel jsem přišla na to, že si musím zažádat o nový a nevím, zda budu mít nový do dovolené. Takže bude řidič asi někdo jiný a kamarád Radek má vždy za úkol vybrat místo naší dovolené a letos vybral vodácké trasy Vltava.

    OdpovědětVymazat
  6. Na platnost dokladů si dávám opravdu veliký pozor a hlídám jí i svému manželovi, jelikož on by na to jisto jistě zapomněl. Proto jakmile bylo potřeba vyměnit řidičský průkaz, tak jsem ihned manžela upozornila a on si na úřad došel, což bylo velké štěstí, jelikož jsme potřebovali přestěhovat nějaké věci na chatu, a tak jak dostal nový průkaz, tak nám hned pomohla půjčovna dodávek, aby manžel mohl převézt vše, co jsme potřebovali.

    OdpovědětVymazat
  7. Už bych málem zapomněla že v mém autě, konkrétněji Škoda Fabia 2015 mám schované doklady. Já totiž jezdím jen čas od času se psem do lesa, který je velmi blízko, a tak ani nevím kde takové věci jako velký a malý techničák mám. Musím se pochlubit že za tu dobu co vůz mám jsem ještě nepotřebovala v servise objednávat náhradní díly Škoda.

    OdpovědětVymazat
  8. Přesně tak, na řidičské průkazy pozor. A kdybyste náhodou třeba prodávali auto a potřebovali zjistit kde se nachází vin kód, tak se určitě podívejte na web napovime.cz. Tam se totiž dozvíte plno informací které jste určitě v minulosti hledali na internetu. Je to skvělý portál v nouzi.

    OdpovědětVymazat
  9. Jojo třeba stejně jako je potřeba si vyměnit řidičský průkaz tak se domnívám že si budu muset vyměnit disky na kola. To je také investice kteoru prostě budu muset udělat a vím že se to naší rozpočtové soustavě nebude vůbec líbit, ale tak co už, že.

    OdpovědětVymazat
  10. My teď hlavně s manželem budeme muset vyřešit přepis vozidla protože jsme si koupili u dealera jedno kompletně nové a tak chceme to staré přespat a prodat našemu sousedovi .To víte, ještě to naboří a nám budou chodit pokuty, to tak.

    OdpovědětVymazat