Ford Fusion/Mondeo 2014, co nás čeká?

Ford Fusion/Mondeo 2014
Na nový Ford Mondeo (v USA Fusion) jsou zatím jen samé kladné ohlasy. Pojďme se tedy podívat na jeho jízdní vlasti a na novinky, které si Ford přichystal. Za největší klady se dá považovat například vynikající spotřeba paliva, provokativní - možná až lehce agresivní vzhled, velice tichá kabina, pokročilá bezpečnostní technika, solidní výkon a určitě možnost koupě s pohonem všech čtyř kol. Jedinou, zatím známou, větší nevýhodou je dotykový display MyFord, od kterého ale automobilka postupně odstupuje a vrací se k běžným mechanickým tlačítkům. Pojďme se podívat, co je nového v roce 2014 - nejen u Mondea!

Nový Ford Mondeo nabídne nový 1,5-litrový čtyřválcový motor s nízkou spotřebou paliva. K dispozici budou opět "klasické" motory, např. 1,6 litrový (čtyřválcový) motor či 2,5 litrový čtyřválec. Všechny tyto tři motory by měly nabízet velice nízkou spotřebu paliva. Pro ty, kteří se zajímají o výkon, Ford připravil 2,0 litrový silný turbomotor, který nabídne výkon 240 koní. Ford, jak už je díky kvalitnímu podvozku zvykem, nabízí i ve vyšší rychlosti velice pohodlné a tiché svezení.

Bezpečnost především

Mezi nové bezpečnostní fukce patří např. nafukovací bezpečnostní pásy s airbagem. Ford tuto technologii, kterou zatím nemá žádná jiná automobilka, představil již v roce 2009. Účelem těchto pásů je zmírnit poranění hlavy, krku a hrudníku. Automobilka tvrdí, že energie nárazu se s touto vychytávkou rozkládá do pětkrát větší plochy než při použitý běžného bezpečnostního pásu. Mondeo nabízí i další nové technologie, jako jsou adaptivní tempomat, detektor "mrtvého úhlu", hlasové příkazy nebo plně automatický parkovací asistent, který dokáže auto paralelně sám zaparkovat.
Interiér Fordu Mondeo - od předchozího modelu se moc nezměnil
Interiér automobilu působí luxusním dojmem, jsou zde použity kvalitní materiály a na palubní desce je vše přehledné a "na svém místě". Ford Mondeo bude konkurovat vyšší střední třídě, do které patří např. Honda Accord, Mazda 6, Volkswagen Passat nebo Kia Optima. V USA je již v prodeji, stejně jako ostatní modely pro rok 2014, do Evropy a pochopitelně i do České republiky by se měl  Ford Mondeo dostat někdy na začátku roku 2014, zatím si ho můžete koupit pouze v USA (nebo v Číně) za cenu, která začíná na příjemných 21.990 USD.

6 komentářů:

  1. No, já jsem teda tento model koupil 2 roky zpátky a je tam furt problém s kolovými maticemi. Nevím čím to je, jestli jen vadný kousek zrovna nebo co, ale je to celkem otravné. Každého půl roku musím do servisu. Asi to auto nakonec končí v kovošrotu. Ale je to škoda. Jiný problém s ním není :/

    OdpovědětVymazat
  2. Zdravím, my jsme naopak měli problém s motorem. První rok vypadalo vše v pořádku, ale to se brzy změnilo. Za nedlouho na to začaly svítit oranžové kontrolky v autě, a to konkrétně kontrolka motoru a servisu. Oprava nás nakonec stála nemalé peníze, a i po ní byly s autem stále problémy.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A o jaký ročník se jedná? Já mám také Mondeo, ale z roku 2007 a jsem s ním teda velice spokojený. Zatím žádné větší problémy a to už jsem druhý majitel. Je pravda, že autoservis jsem teda už párkrát navštívit musel ale vždycky to bylo spíš kvůli prohlídce, než kvůli nějaké závadě.

      Vymazat
  3. Tady ta novější Mondea vypadají skvěle. Také jsem měl jedno, z roku 1999. Bylo to super auto, ale bohužel jsem se s ním vyboural a auto bylo na odpis. Není to až tak dávno co se to stalo, takže ho samozřejmě čekala ekologická likvidace. Je ale pravda, že čas od času se mi po něm zasteskne. Bylo v něm hodně místa. :))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to je hodně nepříjemné. My právě Mondeo také měli a měla jsem to auto hodně ráda. Nikdy nebylo bourané, ale začaly u něj být problémy s převodovkou, tak jsme se ho nakonec zbavili a koupili si jiné auto. Co vím, tak o osud našeho Mondea se postaral tento výkup aut v Plzni.

      Vymazat
  4. Musím uznat, že vevnitř vypadá fakt luxusně. A to se mi jinak ford nelíbí, ale v tomdle bych si asi dokázal představit jezdit. Já mám už léta letoucí Audi A4 a jsem na ní zvyklý, takž jí jen tak měnit nebudu. Navíc jsem si konečně koupil nové autorádio a repráky tady , tak můžu při řízení konečně zase poslouchat hudbu :-) .

    OdpovědětVymazat