Blízká budoucnost mladoboleslavské Škodovky

Česká automobilka Škoda v roce 2009 prodala skoro 685 000 vozů po celém světě. Což je nejvíce v její 110leté historii. Nejvíce aut Škodovka prodala samozřejmě v Evropě – přes 480 000 automobilů. Díky tomu má v Evropě podíl 3,3 procenta ze všech prodaných aut, to je jako automobilky KIA a Hyundai dohromady! Škoda má nyní ve své nabídce pět modelů aut: Fabia, Roomster, Yeti, Octavia a Superb. Všechny verze (kromě Škody Superb) jsou také ke koupi v terénější výbavě Scout. Právě Super Combi Scout by se měl v nabídce Škody objevit už v roce 2011. Novinkou také bude moderní technika v autech, například ta, která by měla šetřit palivo: systém stop-star bude zaváděn do všech aut už v průběhu tohoto roku.
Škoda Fabia Sportline
Přehled všech aktuálně vyráběných modelů:
(mezi nimi chybý "držák" od roku 1996 Škoda Octavia I Tour, jeho výroba skončí v zimě 2010)






Škoda Octavia III v roce 2013
Škoda Octavia III
Škodovka chce zákazníkům nabídnout za nízké peníze hodně užitku, např. Škoda Octavia II vychází z VW Golfu, je ale levnější a nabízí více místa. Škoda se snaží ostatní výrobce dohánět chytrými nápady, třeba modulární zadní sedačky u Roomsteru a Yetiho nebo systém TwinDoor, který používá Škoda Superb. Třetí generace Octavia III by se na trhu měla objevit v roce 2013. Měla by být více elegantní a robustnější, také by se měla se svým vzhledem přiblížit více Superbu, ale neměla by se zase tolik lišit od součastné Octavie II.
Škoda Octavia III
Škodovce také chybí mezi úroveň automobilu mezi Octavii a Fabii. Proto chce chystat nový model, který bude převážně určen pro východoevropské státy a cena bude oproti Octavii výrazně nižší. Mělo by se jednat o prodlouženou platformu Fabie (délka okolo 4500 mm). Svými rozměry by to měl být přímí konkurent Dacie Logan. Výroba auta se plánuje na rok 2012.

Škoda City v roce 2012
Škoda City
Jediný projekt, který je zatím uskutečněn a po silnicích má už na 100% jezdit, je malá Škoda City. Auto je produkcí z malého VW Up, které se hodí převážně do města a na nákupy. City by se měl objevit během roku 2012. Cenově bude daleko výhodnější než VW Up. Jeho odhadovaná cena je 150 000 Kč.

3 nezrealizované návrhy
Škoda pracuje i na dalších projektech, které zatím nemají moc šancí na úspěch. Nová prodloužená verze Škoda Yeti s možnou přídavnou třetí řadou sedadel s názvem: Škoda Yeti Maxi, jejíž délka by měla být o 30 centimetrů delší než její předchůdkyně Škoda Yeti. Další nezrealizovaný model Škoda MPV na bázi VW Touran je zatím v šuplíku. Není totiž jasné, jestli by se tento model Škodovce opravdu zaplatil. Poslední nezrealizovaný model Škoda Fabia Cabrio vypadá v celku povedeně, bohužel po něm není tak velká poptávka aby se tento model Škodovce zaplatil. Krom pár Evropských států o kabriolety není zájem. Realizovat by se tento projekt mohl až se v Evropě a v Asii výrazně zvýší poptávka po těchto malých kabrioletech. Zatím je tento projekt u ledu.
Škoda Fabia Cabrio

6 komentářů:

  1. Tak tyhle koncepty vypadaly fakt pěkně, City - roztomilej prcek x Citigo - fialovej hnus :( A další nové koncepty se mi taky vůbec nelíbí, i ta Fabia cabrio vypadá moc pěkně, ale to, co nás čeká? :o( Je to Škoda!

    OdpovědětVymazat
  2. Překontrolovat eToro, největší sociální investiční síť na světě, kde 1,000,000y klientů vydělávají kopírováním obchodních rozhodnutí našich nejlepších obchodníků.

    Kolektivní rozum Obchodníci, kteří využívají eToro's CopyTrader™, mají o 60% větší šance na výhru

    227,651,647 - Otevřené obchody na eToro

    OdpovědětVymazat
  3. Škodovkám hodně fandím a musím teda říct, že ten fakt, že neexistuje Fabia Cabrio mě docela dost mrzí. Byl bych určitě jeden z prvních, kdo by si takové auto koupil. Teď mám klasickou Fabii a musím říct, že s tou jsem také spokojený. Pár oprav už na autě teda bylo potřeba dělat, ale originální díly Škoda na ni není problém sehnat a hlavně ani nejsou (většinou) nijak drahé.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Musím s vámi souhlasit. To, jak jsou díly na Škodovky všude dostupné je podle mě vážně skvělá věc. A jak píšete, většinou ani nejsou nijak extra drahé. Já například nedávno na svou Fabii sháněl nové tlumiče a povedlo se mi je sehnat o dost levněji, než jsem původně předpokládal.

      Vymazat

  4. Zdravím, do Škodovky jsem investoval i já. Asi před třemi roky jsem koupil novou Fabii, ve které však jezdí převážně pouze moje žena. Většinu času totiž pracuji se dřevem, takže bych jen velmi těžko nacpal všechen materiál a nářadí do tak malého vozu. Namísto něj jsem si pro svoje účely vybral Tranzit a jsem s ním nad míru spokojený.

    OdpovědětVymazat
  5. Podle mě budoucnost určitě patří elektromobilům, což už ostatně Škodovka dělá, takže dokáže aspoň trochu konkurovat jiným automobilkám. Špatné mi ale nepřijdou ani motory na vodík, které by taky mohly být docela zajímavou alternativou. Každopádně v takovém případě se už bez kamery do auta neobejdeme nikdo – já ji koupila zde

    OdpovědětVymazat