Autem roku 2010 je Volkswagen Polo

Anket o „Auto roku“ je spousta, ale jen jedna je prestižní, s označením „Car of the Year“. Soutěž o nejlepší auto roku trvá již něco přes 40 let! Počet nominovaných aut na Auto roku 2010 bylo přibližně padesát. Mezi nimi nechybělo české auto – nová Škoda Yeti. Konkurence byla velká, ale Yeti se probojoval mezi sedm finalistů a nakonec získal skvělé čtvrté místo se 158 body. Finalisté pro tento rok byly převážně malé vozy, které oslovují nejen porotce, ale i zákazníky. Jen jediné velké auto byl Mercedes-Benz třídy E.
Vítězem ankety se stala automobilka Volkswagen s modelem Polo a 347 body. Na druhém místě s těsným odstupem deseti bodů skončila Toyota iQ se 337 body. Už s větším odstupem, na třetím místě byl nový Opel Astra s 221 body. Na čtvrtém místě byla právě už zmiňovaná Škoda Yeti se 158 body. Jen těsně za Škodovkou se umístil také nový Mercedes-Benz třídy E se 155 body. Šesté místo obdržel Peugeot 3008 se 144 body a na „posledním“ sedmém místě mezi finalisty se umístil Citroën C3 Picasso. Pro automobilku to byla velmi překvapivá a cenná výhra. Naposledy Volkswagen získal titul roku před osmnácti lety s autem Golf třetí generace v roce 1992.

4 komentáře:

  1. Právě Polo jsem si teď nedávno koupil. Bylo za dobrou cenu, tak nebylo moc co řešit. Jen je to teda dovoz z Německa a auto nemá češtinu, což mě docela štve. Něco jsem si o tom ale zjišťoval a český překlad by tam snad měl jít nahrát, tak snad.

    OdpovědětVymazat
  2. Nedivím se. Jeden můj kamarád právě Polo má a to auto je neskutečně praktické. Je teda pravda, že je celkem malé, ale myslím si, že třeba do města úplně ideální. Navíc například náhradní díly na něj dnes koupíte skoro už i v sámošce. To je v dnešní době podle mě také obrovská výhoda. Ne pro všechny auta jsou díly tak dostupné.

    OdpovědětVymazat
  3. Nemáte někdo tip na nějaký držák na kola na Polo? Právě kamarádka shání. Ideálně asi nějaký na střechu, protože tažné zařízení na autě bohužel nemá. Už jsme se společně po něčem dívaly a celkem špatně nevypadaly držáky od G3. Nemáte někdo zkušenost? Díky :)

    OdpovědětVymazat
  4. Polo jsem měl také. Rok výroby 2000. Kupoval jsem ho jako zánovní a musím říct, že mi posloužilo velice dobře. Sice poměrně malé auto, ale celkem spolehlivé. Bohužel po nějaké době se u toho mého odporoučela převodovka a už to nemělo moc smysl opravovat. S autem bylo totiž víc problémů, tak šlo Polo do šrotu.

    OdpovědětVymazat